Platta båppar


Agnes studerar mig väldigt mycket nu. Hon sitter på toastolen när jag sminkar mig, borstar tänderna och klär på mig. Frågorna är många...vad är det, varför sminkar du dig, sminkar du dig alla dagar osv? En morgon tittade hon på mig och sa "men mamma, vad platta båppar du har..." Tack för den liksom... "kolla själv i spegeln, mamma". Jo, tack...de ser kanske inte ut som de gjorde innan jag fick barn men.... En annan dag konstaterade hon "vilken tjock mage du har mamma. Varför har du det?". Jag försökte förklara att vi alla ser olika ut, vissa har stora näsor osv och sedan gick jag och ställde mig på crosstrainern och tränade hysteriskt...


Teletubbieshuset är en favoritleksak!

Igår var jag på mammamiddag. Alltid leka trevligt! Innan jag rusade iväg så kom jag på att jag var tvungen att betala en räkning och satte mig vid datorn hyfsat stressad. Agnes svansade efter och följande samtal utspelades:
-Mamma, vad gör du?
-Betalar en räkning.
-Vad är det?
-En räkning är något som man måste betala. Den här räkningen är för tidningar som jag får hem i brevlådan och som jag visserligen aldrig hinner läsa men ändå måste betala.
-Varför måste du betala?
-Man måste betala sina räkningar för......annars kommer de och tar vår soffa kanske!
Stora ögon tittar på soffan och sedan på mig och är tyst i tre sekunder...
-Men mamma, jag vill inte att någon ska komma och ta min säng.
-Nej, och just därför är det väldigt viktigt att alltid betala sina räkningar....

:)

Kommentarer
Postat av: pappa

Tur att rumpestumpan inte har rätt i allt!

2012-02-10 @ 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0