Syskonspring



Oj, vad gamla foton jag har letat fram! Vi är ganska dåliga på att ta foton för tillfället.... Här busar vi. Barnen älskar att springa runt köksbordet och sjunga/skrika samtidigt. Ganska enkel lek. En regel bara....man knuffas inte!

Jag längtar för tillfället ihjäl mig efter barnen. Händer så mycket hemskt i världen mot barn och jag får bara ångest och vill hem till mina barn. Emil får jag ju knappt krama....det är bara pappa som gäller...men Agnes är riktigt kramig. Igår när jag låg hos henne när hon skulle somna så berättade jag att jag hade längtat massor efter henne och Emil. Då sa Agnes att hon längtat efter mig också och att när de var ute på dagis så trodde hon att jag kom och skulle hämta henne för det kom någon med en vit jacka och hon sprang fram för att jag inte skulle missa henne men det var inte jag men sen kom pappa istället. Hon har oerhört långa och detaljrika beskrivningar.

I morse kom hon ut i köket och sa att det såg ut som om det snöade ute om hon tittade mot lampan långt borta när hon låg i sin säng... Vi trodde inte på henne men gick till slut in på hennes rum för att titta och jo, det snöade ute. Agnes har koll!

Igår städade hon sitt rum. Hon har en spegel som jag ville att hon skulle använda en speciell duk som jag har som är till speglar. Agnes ville använda sprayflaskan med vanlig rengöring och jag sa nej, nej, nej... Jag försökte visa hur fin spegeln blev med min duk men man får ta i lite och hon fixade inte det. Efter ett tag gick hon in på sitt rum och jag anade vad hon gjorde. Sedan kom hon ut med spegeln och sa "titta mamma så fin spegeln blev. Jag använde sprayen" och jag svarade "men, jag sa ju...." och sen tittade jag på spegeln. Helt skinande ren. Den har aldrig varit så fin. Var hon stolt, eller? Skrattar fortfarande åt det när jag tänker på det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0