Jag vill ha en hemmaman

Nu har Magnus snart varit hemma en vecka med barnen eftersom Agnes fick vattkoppor. Det har varit en prövning för honom! En jättegnällig sjuk Agnes och en illpigg busig Emil...phu... Jag har passat på att jobba lite extra för att kunna sluta tidigare någon dag när barnen är på dagis. Jag gillar att ha en hemmaman. Det är en sådan lyx att komma hem till dukat bord, sätt sig och äta god mat, tvätten är fixad, diskmaskinen tömd, ibland har dammsugaren tittat fram och barnen är ibland överlyckliga över att se mig! Som en bonus så är Magnus hyfsat "trött" på barnen så deras sista vakna timme efter kvällsmaten kan jag agera lek- och kramtant och bara njuta av barnen medan Magnus är nöjd över att få plocka undan efter kvällsmaten i lugn och ro. Fast jag får ju väldigt lite tid med barnen när det är mycket jobb...hmm...får inte ihop ekvationen riktigt :)
Idag har Magnus varit ute med de små liven. Det blev ett besök i sandlådan till deras stora glädje! Emil har pratat om momor och farfar idag. Han är så gullig och ibland när han försöker säga något till oss och är helt gravallvarlig eller när han tar en uppgift på lite för STORT allvar (om vi ber honom hämta en sked till gröten så går han allvarsamt till lådan och tar fram en sked) då är han så söt så jag och Magnus kan titta på varandra och i smyg säga åååååh....och då är vi så stolta. Finaste mjukaste Emil!
Idag frågade jag Agnes om hon längtade efter dagis....hon tittade på mig och svarade "mamma, jag längtar efter Alma". Lilla gulliga fisaloppa....på tal om fisaloppa...idag fes hon på mig och skrattade så hon nästan kiknade. Mammas tjej det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0