Vad väntar nu?

Ska vi ha lite oddsande på när Emils första prickar kommer? 10-21 dygn kan det ta... Emil är för rolig nu och oftast så nöjd med tillvaron. Det är så ovanligt att se honom så glad och nöjd! Han försöker prata med oss och lyckas med sina få ord få oss att förstå vad han vill och han blir helt förtvivlad om vi inte förstår. För tillfället är det mycket tuuttuut. Han vill titta på www.miniteve.se och då allra helst BRANDBILEN. Där finns en liten film när de får larm på brandstationen och tar på sig alla kläderna, hoppar in i brandbilen och kör iväg med sirenerna på! Utan att överdriva så tror jag att han har sett den 50 gånger. När vi kommer till Skåne så måste vi ju bara hälsa på morbror Danne på brandstationen. Emil kommer gå igång på brandbilarna... Han vill så gärna att vi ska läsa, busa, kramas, prata, sjunga, jagas, rita osv. Det finns så mycket roliga grejer nu! Tänk bara när sommaren kommer och vi ska bada, gunga, gräva i sandlådan och plantera blommor. Nu får det gärna bli vår eller som Agnes sa "jag längtar till sommaren när det blir sådär varmt i ansiktet...".
Agnes satt igår morse och bara grät vid frukostbordet. Jag frågade varför hon var ledsen och hon svarade "det kliar". Jag frågade var och hon tittade på mig med stora gråtiga ögen "ÖVERALLT...". Det gör så ont i mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0