Prinsessans dag

Äntligen var det dags för belöningsdagen (25 svordomsfria klistermärkesdagar ledde till en biodag med mamma) och det var en förväntansfull tjej här hemma. Först blev det tåg in till Växjö och vem stod på tågstationen om inte kompisen Alma med pappa Jens och lillasyster Astrid. Överglada tjejer som rusade mot varandra på perrongen och kramades. Sedan satt de där två och pratade i ett på tåget. Det är sååå kul att sitta och lyssna.
Alma tuggade på tuggummi. Agnes frågade "vad har du i munnen?". Alma svarade "tuggummi. Det fick jag av min pappa. Jag har lärt mig säga tuggummi nu". Agnes svarade "jahaaa. Jag har lärt mig sägar RRRRRR nu. Lyssna här. RRRRRRR. Kan du sägar RRRRRR?" Osv. I nästa sekund drog Agnes nästan av sig kläderna och lyfte upp sin luvtröja "KOLLA Alma!! Kolla på min glittertjöja som jag fått av min moffa!!! Visst är den fin." (hon kan fortfarande inte säga R). Alma sneglade lite och var inte lika intresserad av Agnes glittertröjan. Sedan följde en diskussion om nagellack...phu...dessa två små söta treåringar!

Efter tåget till Växjö så blev det i alla fall en tur till Lindex det det shoppades bl a en baddräkt till Agnes. Sedan blev det godisköp i videoaffären och till slut kom vi till bion. Vi var tidiga och satt ganska länge i salongen. Agnes hade fullt bry med att äta både godis, popcorn och dricka läsk. Vi såg någon prinsessfilm Lillifee. Efter 10 minuter viskade Agnes "jag somnar nästan, mamma" men hon lyckades hålla sig vaken och ville gå på bio fler gånger. Efter bion blev det lite shopping på stan, McDonalds och till slut bussen hem till Hovmantorp. Supernöjd tjej som somnade i våra sängar, i sin nya baddräkt kl 18.40. Lilla gumman. Ena sekunden låg vi och pratade om rädslor och i nästa sekund så sov hon. Hon berättar om hemska lejon- och tigerskuggor på sitt rum som hon är rädd för. Jag förklarade vad drömmar är och sedan smög det fram att hon även är rädd för maskar fast jag tror att hon menade ormar. Jag sa att det är därför barn bor med sina föräldar, för att de ska kunna få vara rädda och komma in i sina föräldrars sängar på natten...sedan somnade hon :)

Kommentarer
Postat av: Systern din!

fin fina lilla tjej!

2012-02-18 @ 21:58:27
URL: http://nepe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0