Hjälpredan

Jag undrar hur länge det kommer hålla sig, Emils intresse för dammsugaren. Så länge jag kan minnas så har han varit HELT fascinerad över denna sak. Nu för tiden går han runt med själva munstycket och dammsuger upp alla smulor under hans stol. Lyckan var total när vi slängde ut julgranen...så mycket barr att dammsuga upp!!! Han tar alltid uppgiften på fullaste allvar och blir kränkt när vi försöker hjälpa honom....

Idag fick Agnes hänga med hem till Alma efter dagis vid två-tiden. Första gången hos favoritkompisen utan mamma. Det hade gått jättebra. Det är helt underbart att se dem och det är en av sakerna jag saknar med mammaledigheten....att se dessa två tjejer leka tillsammans. Det har börjats gnabbas lite men oftast har de väldigt roligt ihop och är snälla mot varandra. När jag kom började de leka gömma "nyckel" fast hittade någon annan sak som de gömde. Så kul att se ivern när någon av dem börjar leta och sedan kunde den som gömt saken inte hålla sig utan var bara tvungen att skrika "DÄÄÄR...DÄÄÄÄR är den!". Fina tjejer! Emil gick rakt in och letade bland deras filmer i 20 sekunder och sedan kom han gåendes med en teletubbiesfilm "Po....Po....Po". Suck...
Något har blivit fel här hemma. Agnes äter inte och jag vet inte hur vi ska få i henne mat. I morse vaknade hon var så hungrig så hon hade ont i magen :( Ikväll gjorde jag makaroner och pastasås och hon ville bara ha makaroner med ketchup (det fick hon) och sedan makaroner utan ketchup (och det fick hon också) men hon åt knappt något. Funderar på om vi ska erbjuda henne pizza, chips, godis, oboy, läsk, saft eller glass i stället....eller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0