Stugbarnen

Hos mormor och morfar blev det bad i badbaljan. Nu när jag tänker efter....är det inte den badbaljan som jag och min lillebror badade i när vi var små? Emil har förändrats. Han är ett dagisbarn nu. Mer orädd och tar för sig mer och sötare än någonsin....fast han behöver klippas! Igår kväll var han så trött, så trött och gick till sängen och visade tydligt att han ville dit. Magnus gav honom välling och sedan somnade han. Orolig natt dock. Han vaknade kl 04.15 och somnade inte om. Från kl 05 låg han i våra sängar och gosade med Magnus.

Agnes och morfar busar och gosar i mormor och morfars säng. Lilla envisa fröken. Idag vid matbordet bråkade hon och jag sa till Magnus att hon kanske inte är frisk och kände på hennes panna. Agnes skrek då "JAG ÄR FIIIISK". Hon kan ju inte sägar R och jag bråkade lite och sa "nämen, är du en fisk?". Hon tittade argt och sa igen "jag är fiiisk" och sen hörde hon sig själv och började skratta jättemycket...det lät ju som fisk....sedan sa hon "eeeh, jag är inte sjuk". Smarta envisa fina gumma....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0