Jag ser ut som en ko.

I morse tittade Agnes på mig och sa "mamma, du ser ut som en ko!". Nog för att jag var oduschad och febrig och med all säkerhet har haft bättre dagar men en KO?!?. Jag frågade vad hon menade och fick svaret "du har horn!". Mitt hår stod ut i två krokar...tur att det bara var det... 
Nu vägrar hon somna. Det har varit en låååång nattning. Jag pussade henne precis godnatt och då klappade hon mig på håret och sa "min lilla mamma". Min lilla gumma... Agnes längtar tills i morgon för då kommer storebror och storasyster hem!
I kväll satt Magnus och tittade på youtube med båda barnen i knät. Helt plötsligt dök det upp en bild på Pippi och då sa Emil "Pippi". Vår fåordiga gosse säger de mest konstiga sakerna ibland. Av alla ord att välja mellan så väljer han ordet Pippi att lägga till listan. Jag är helt övertygad om att han har ett helt ordförråd på gång men han vill inte börja prata än. Samma sak är det när vi sitter och tittar i pekböcker och jag frågar var bananen är. Då ser jag att han omedelbart tittar på bananen och sedan pekar han på t ex en nalle. Han pekar aldrig på det jag frågar efter men jag vet att han kan orden. Lurifax....men mig lurar han inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0