Pulka och julbak

Idag spenderade vi förmiddagen i pulkabacken. Vi traskade ner till dagisbacken som passade alldeles utmärkt till båda barnen. Emil vågade åka själv! Agnes for fram och träffade en dagiskompis. Det var väldigt gnälligt när vi gick hem för Emil ville bestämma. Mycket vilja nu....
 
Eftermiddagen blev en dag i köket. Vi gjorde lussebullar och kola. Barnen älskar att hjälpa till och jag blev väldigt imponerad av Agnes. Hon gjorde jättefina lussebullar och hade tålamod. Emil kladdade lite med degen och sedan ville han sitta och äta pepparkakor i stället :)
 
 
Tur att vi inte hade städat. Det var mjöl precis överallt.....
 
 
Agnes eksem är värre än någonsin. I kväll tvingade vi på henne tights för att hon inte ska klia sönder sig. Det var hon inte helt nöjd med...
 
 
 
Eftersom jag åt alldeles för mycket deg så har jag inte orkat provsmaka dem men de såg väldigt goda ut. 
 
I morgon blir det ännu mer pulkaåkning om det inte blir jättekallt. 
 
Det märks på Emil att jag har träffat honom mer för sedan vi var iväg i Skåne så har han blivit lite mer mammig. Vanligtvis så är det bara pappa som gäller men nu kommer han även och sätter sig hos mig och gosar. Lille mjuke. Det blir som en god spiral. När Emil tar mig i anspråk så blir Agnes avundsjuk och kommer och kramas hon också. Win win :)

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Älskar också degen!

2012-12-11 @ 20:52:07
URL: http://homeawayfromhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0