Ord och inga visor...

 
 
Emil älskar att hjälpa till med matlagningen. Idag hjälpte han mig att göra spagetti och köttfärssås. Helt plötsligt började köttfärssåsen bubbla och skvätta i hela köket och eftersom den var kokhet så bad jag Emil gå ner från stolen så han inte skulle bränna sig. Han ville inte och jag fick lyfta bort honom. Vet vad han sa när han gick bort från mig?
 
 
SKITSTÖVEL! Min 2,5-åring kallad mig för skitstövel! Vilket ordförråd han har...
 
Vi tittade precis på julkalendern (reprisen). Idag var där med en liten bäbis. Emil älskar bäbisar och sa:
-Åh, en bäbis mamma. Jag vill ha en bäbis.
-Ahhhh, vad gullig du är Emil, sa jag och tittade stolt på min barnkära son..
-Då skulle jag dra bäbisen i håret.
 
Eh, vad är det här för ett litet monster? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0