Kallt, kallt, kallt

I morse hade vi -16 grader. Agnes skulle ha strumpbyxor som vanligt så det var bara att leta fram fleecebyxorna och tvinga henne att ha dem under vinteroverallen. Hon berättade att hon hade tagit på dem idag när de skulle gå ut men att hon frös ändå! Båda barnen har fått en massa eksem på handlederna och händerna så det är bara att smörja. 
 
Jag tittar på gamla bilder och minns vår utflykt för 2,5 månad sedan och funderar på om vi kan åka på utflykt i helgen. Det ska bli -19 grader i natt! Det är ju så mysigt att åka pulka och grilla men om det blir så kallt så får vi nog satsa på att baka lussebullar och bara åka pulka på gatan. Barnens hud fixar inte kylan!
 
Tänk så roligt det kan vara att piska vattnet med pinnar! Emil har varit riktigt gosig idag. Jag åkte hem lite tidigare så jag fick två timmar med dem innan det blev nattning. Barnen fick bada och smörjas in ordentligt innan det blev julkalendern. 
 
Emil börjar berätta lite om dagis nu. Helt underbart. Idag kom han ihåg vad de hade ätit till lunch. När Emil berättar så anstränger Agnes sig också för att komma ihåg och helt plötsligt har hon långa utläggningar om vad kompisarna INTE åt på lunchen. 
 
Idag åt jag jullunch på Villa Vik. Eftersom vi åt julbord på jobbet igår också så tog jag väldigt lite av julmaten och sparade mig till deras enorma gottebord. Helt sjukt. Jag tog i stort sett bara godis som var hemlagat och orkade ändå inte gröt/glass/ost/kex/kladdkaka/mandelmussla. Allt detta skulle jag ju smaka men där var så mycket gott. Där var en chokladfontän! Efter den goda lunchen försökte vi alla knäppa våra jackor och sedan rullade vi ut i bilarna och åkte tillbaka till jobbet. Vi jobbad en timme och sedan var det fika....och då var ju chokladkartongerna från gårdagens julfirande kvar....phu...tur att det bara är december en gång/år! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0