Fy bubblan

Om ett halvår är det dags igen. SOMMAR! Studsmattor, glass, bad, sol, blåbär, jordgubbar och skitiga barn. Jag gillar vintern också men saknar det enkla med att gå ut. Nu är det så mycket kläder i groventrén och barnen ser ut som små Michelingubbar när vi går ut. I natt hade vi nästan -18. Det är inte ok. Emil är illröd på kinderna av kylan men Agnes eksem börjar bli bättre efter ett hysteriskt smörjande. 
 
 
Emils favorituttryck nu är "fy bubblan". Fy bubblan vad elakt. Fy bubblan vad det luktar illa osv. Han är väldigt vältalig vår lille gosse. I kväll spillde han ut ett glas med saft på bordet och utbrast "Ursäkta mig. Det var inte meningen att spilla bordet." Det var hungriga barn vid kvällsmaten. Vi delade på en ICAs färdiga potatisgratänger och det blev inte mycket till mig och Magnus. Barnen älskar deras potatisgratäng. De fick fiskpinnar till och Agnes tryckte i sig fyra stycken.
 
Nu nattar Magnus Agnes och Emil ligger i sin säng och klappar händerna. Ja, ja....det är fredag och vi är friska och mår bra. I morgon ska jag handla julklappar så det ryker ur plånboken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0