Definitionen av att vara kär

 
Igår meddelade Agnes att hon var kär. Nu var det någon ny kille på dagis. En annan tjej var också kär i honom. Det roliga var att hon sedan berättade om en kille på dagis som inte visste hur det var att vara kär i någon. Okej, sa jag och frågade vidare. Det visade sig att han sa att han var kär i en annan kille. Hennes definition av att vara kär var:
  1. När man är kär så älskar man någon.
  2. Om man är pojke så är man kär i en flicka och om man är flicka så är man kär i en pojke.
Det var bara att informera henne om kärleken :) Magnus berättade att man kan bli kär i precis vem som helst och jag berättade om min kompis Sofia som är JÄÄÄÄTTEKÄR i sin Annelie och att Annelie är JÄÄÄÄTTEKÄR i Sofia. Det är ju inte så komplicerat och jag tror inte att det är det för barn heller. Agnes tittade skeptiskt på mig så jag tror att Sofia kommer få bekräfta detta så småningom :)

Kommentarer
Postat av: Lilla H - ny blogg om flytten till England!

Vad bra att ni lär barnen tidigt att kärlek inte har några gränser! Jag frågade Haley om hon var kär i Dora Utforskarens "fiende" Swiper (för hon pratar om honom hela tiden). Hon tittade med avsmak på mig och förklarade att man inte kunde vara kär i en räv!

Svar: De är ganska kloka de små liven!
Magnus och Linda

2012-12-17 @ 19:26:17
URL: http://homeawayfromhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0