Bara mysigt

Emil är duktig på att bygga torn!
 
Det är spännande även när tornet rasar...
 
 
Sjukt nöjd!!!
 
 
När det blir tråkigt så funkar alltid böcker.
 
I år har jag släppt allt med julstress och när vi är lediga går vi mest runt i mysbyxor och småpysslar. Jag har inte ens gjort knäck! Inga julkort. Lussebullar, saffransskorpor och kola. Vi har mycket tända ljus och eldar i kakelugnen. När Magnus jobbar natt och jag har morgonen så brukar jag starta morgonen med tända ljus, tystnad och lugn vid frukostbordet. Vi sitter och pratar och mjukstartar. I morse blev det dock barnkanalen efter frukosten.... När jag lämnade Agnes idag så stod jag kvar ett tag utanför och tittade in genom fönsterrutan. På morgonen lämnas hon på en annan avdelning men det är många barn som hon känner. De flesta satt redan och pysslade med olika saker och jag såg hennes lite försiktiga närmande. Det är ovanligt att se Agnes osäker och det gjorde ont i mig att se henne stå och se lite bortkommen ut men samtidigt är det ju bra att hon inte bara rusar in i grupperna. 
 
När jag hämtade Emil idag, strax efter tre, så var det bara han kvar! Hans fröken Mia och han hade haft mellanmål själva. Det passar nog Emil. Lung och ro och få sådär lagom med uppmärksamhet... Han blir så himla glad när man kommer. Helt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0