Är det fredagen den 13:e eller?!?

 
Helt slut mentalt efter dagens turer. Jag har bara varit hemma (Agnes är sjuk) men det började med att Magnus lämnade Emil tidigt i morse (mest för att han skulle ge fröknarna presenter), sedan iväg och lämnade in bilen på lagning, buss in till jobbet. Jag städade, pysslade om Agnes, väntade på att bilen skulle bli klar så att jag skulle kunna köra in och jobba. Då kommer det magiska telefonsamtalet. Bilen var trasig på riktigt. Generatorn behövde bytas. Inte göra alls. Vi ska till Skåne i morgon eller på söndag. Magnus ringde runt och jagade reservdel men det var ingen som hade det sista dagen innan jullovet liksom. Jag letade hyrbil. Inte en bil ledig. Mamma konstaterade att Anders skulle hämta oss men de har sjukt mycket att göra med sitt bygge och hinner precis bli klara med allt och ska ha oss där i jul så det var inte det bästa alternativet. När Magnus kom hem körde han och hämtade Emil, kastade av honom här hemma, körde till en annan verkstad som konstaterade samma sak och kom hem. Farfar kom hit och busade med barnen. Agnes klättrade på väggarna efter att ha varit utan dagis så hon la beslag på farfar :) Jag bestämde mig för att åka ner till Skåne och låna mammas bil och bokade tågresa. Skulle åka idag och vara nere ikväll och köra upp i morgon. Tio minuter efter det att jag bokat tågresa så ringde Moppan och erbjöd en bil. De hade TVÅ bilar. Tågresan gick inte att avboka. Hejdå 250 kr men det är ju ingenting jämfört med vad reperationen på bilen kommer kosta, 5 000 kr!!! Reservdelar och reperation är bokad tills på torsdag. Allting löste sig. Tack snälla Moppan. Det blir jul i år också!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0