Agnes har blivit krasslig

 
Suck. Det här hade vi inte planerat. Sjuk Agnes. Inte nu!!! Vi skulle ju ha farmor och farfar här i morgon på övernattning och allt. Nu kommer farfar hit så vi kan byta julklappar i alla fall. Agnes har snorat ett tag men ikväll hade hon nästan ingen röst och såg medtagen ut. På dagis hade de också tyckt att hon var hängig och kollat om hon hade feber men det hade hon inte. I morgon blir vi dock hemma. Magnus måste på skolavslutning, bilen ska in på lagning, Emil ska till dagis (sista dagen för Yoshiko), julpresenter ska lämnas till dagis, jag måste ta mig till jobbet på eftermiddagen om bilen blir klar och Agnes måste kureras. Det kunde varit värre. Det kunde varit magsjuka. Just det, vi borde kanske städa lite också :)
 
Jag var i Kalmar igår. Gick hemifrån 06.15 och kom hem 20.15. Barnen sov när jag kom hem och Agnes sov i morse när jag gick. Det känns inget bra. Jag längtar efter barnen så det gör ont ibland. Snart är det långledigt. FEM dagar! Ljuvligt. Det känns som om jag skulle behöva två veckor med barnen men det får bli en annan gång. Ibland undrar jag varför jag är så lojal mot min arbetsgivare. Fixar och donar. Ansvar. Försöker fixa så jag ska ta mig in till jobbet trots att Agnes är sjuk. Tar bara föräldraledigt och slutar tidigt varannan fredag för man vill vara schysst liksom. Det är nog en 70-talist grej. Vi är bara tacksamma liksom. Sjukt underbetalda dessutom. Tur att jag älskar mitt jobb ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0