Vi överlevde...

Vi överlevde helgen trots all förkylning och feber. Idag var till och med jag och Agnes på familjegympan. Helt underbart att se överlyckliga studsande lilla Agnes fara runt som ett yrväder (hela tiden max 1 m från Alma), helt rosig om kinderna. Idag fick barnen gå och lägga sig i normal tid igen (kl 19) efter alltför många sena kvällar. Agnes kom upp flera gånger, hon hade ont i sitt knä, hon hade ont på sin armbåge (där hon tidigare hade ett plåster), hon hade fått färg på sin säng (hon hade hittat pyttesmå gröna märken på sängen) och sist så undrade hon varför jag och Magnus skrattade (vi tittade på något roligt TV-program). Efter en timme somnade hon. Agnes är väldigt intresserad av veckodagar nu och frågar varje morgon vilken dag det är. Hon börjar ha lite koll faktiskt. Vilken svamp hon är nu...hon bara suger åt sig allt och bokstäver ligger högt upp på intresselistan. En dag började hon ljuda! Stackars barn om hon blir som mig. Mamma säger att jag var likadan men var trött på skolan innan högstadiet...
Oj vilket humör han har Emil. Han rivs, drar i kläder, knips och slåss när han blir arg....men så söt. Fast nu får han ordentliga tillsägningar och in på rummet ryt. Först reagerar han med att klippa till mig och när jag då blir riktigt arg så blir han helt förtvivlad. Han spelar ut hela registret. Sen är han ju så kelen och vem kan säga nej till en liten blond snorig lintott med stora tårfyllda ögon som kommer och vill kramas. I helgen när vi åt gott så skålade vi med barnen. Emil blev ledsen och sa flera gånger TILL, TILL...vilket tydligen betyder en gång till :) Bara TI betyder försiktig. Vi säger till honom att vara försiktig när han klappar Tarzan så nu när han närmar sig Tarzan säger han själv TI, TI innan vi hinner säga något.
De här två ska vara själva med sin pappa i nästan FYRA dygn. Jag ska till Stockholm!!!! Jag skulle egentligen åkt fredag-söndag men det var oförskämt dyrt så nu blir det torsdag-måndag i stället. Jag ska bada i Sussies badkar så jag är helt skrynklig när jag kommer hem :) I slutet av november bär det av...
De har så kul med prinsesstältet. De leker tillsammans. Jag bara njuter av att titta på dem. Emil härmar Agnes i det mesta. En dag kom han med våra bokstavsklossar och sa "AAAA". Agnes brukar visa bokstaven A ibland och säga A. Fast ibland leker Agnes med Emil på hans nivå och pratar babyspråk. Bara de har kul tillsammans så är hon nöjd. Fast hon är hiskeligt trött på Teletubbies....jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0