Stor tjej, eller?

Full rulle för tillfället. Igår blev det bullbak här hemma. De blev tråkiga tyckte jag. Jättegoda när de var nybakta men idag smakade de sisådär. Idag var det träff på Göka för "hemmamammor". En massa mammor, en pappa och jättemånga barn. Väldigt trevligt och väldigt kallt. Agnes och Alma var som ler och långhalm som vanligt men jag blev lite stolt över Agnes idag. Agnes och Alma sprang och lekte och där var en annan tjej ensam ganska nära och jag sa till Agnes att alla kunde leka tillsammans. Jag hörde Agnes säga "kom, spring med oss" flera gånger men tjejen ville inte. Det viktigaste var att hon frågade! Agnes fick ett bryt när vi skulle hem för hon trodde att Almas gröna spade var hennes. Vilka problem :) Väl hemma blev det hysteriskt städande, lite fönsterputsning, två maskiner tvätt, eldning i kakelugnen, nu är snart barnen nybadade och Magnus är på väg hem. Inköp till vägg som ska sättas upp i helgen är klart.
Stor tjej var rubriken ju...ja, Agnes ska sluta med napp. Jag tycker det är bra men sorgligt. Vi har bestämt att hon ska lämna napparna till tomten men jag ser en hysterisk julaftonskväll/natt framför mig så vi har pratat om det några dagar nu. Alma har slutat. Agnes vill bli lika stor som Alma. Vi får se hur det går ikväll. Jag känner själv att jag är svag....och Magnus är ännu svagare när det gäller ledsna barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0