Tillrättavisad

Om mindre än en månad fyller jag 39 år. Om mindre än tre månader fyller min dotter tre år. Idag rättade hon mig. Jag säger dagis och hon påpekade snabbt "det heter förskola, mamma"....skitsamma ville jag säga men hon har dessvärre rätt.

Hon börjar bli stor lilla Agnes. Idag vid matbordet frågade hon Zacke "Vad gör du på skolan?" Tjaaa, svarade han och drog lite på svaret... "Gungar du?" fortsatte Agnes varpå Zacke svarade att det inte fanns några gungor på hans skolor. Agnes trodde nog inte riktigt på honom och avslutade med att säga "På Nathalies skola finns det gungor..." Vi har ju varit där ett antal gånger...hon har koll.
Agnes har ett smultron på sin vänstra arm vilket är perfekt för nu vet hon vilket som är höger och vänster...det är ju bara att kolla efter smultronet! Jag och Magnus brukar skoja och säga till alla att det enda hon kommer få tatuera innan hon fyller 18 år är ett smultron. Det ska tydligen försvinna innan hon börjar skolan. Idag när jag kramade henne godnatt så skojade jag till det och sa "titta, vad litet ditt smultron har blivit. Tänk när det försvinner, hur ska du då veta vilket som är höger och vänster?" Agnes tittade på mig helt lugnt och sa "mamma, då ska jag tatoea mig...." Det blir nog bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0