Var är Jesus när man behöver honom?

Idag hade jag behövt Jesus. Eller i alla fall någon som hade kunnat förvandla vatten till vin. Hiskelig dag. Agnes slutade med napp igår men började ikväll igen. Enligt mammas tandläkare är det ingen panik med att avsluta nappandet så nu får hon ha napp bara i sängen. Ingen napp från kl 17 längre. Nu ska hon få längta till sin säng :) Det har varit strid om ALLT idag. Det började bra med dagisfotografering. Sedan åkte vi och fikade jag och barnen. I bilen hem började tjatet om napp. Sedan släppt jag ut odjuren i trädgården och planterade min fjärilsblomma. Efter några minuter sprang Agnes barfota och Emil hade hittat vatten i lilla bassängen och var dyngsur. In och kasta barnen i säng. Skrik om napp. Emil somnade. Agnes fick ligga i våra sängar, tjat om saga och tjat om napp. Ingen sömn. Skrikandet väckte Emil. Lunch. Ingen av dem åt speciellt mycket och båda ratade frukosten. Promenad i skogen. Hem, hämta vagn, promenad till Göka, lek på Göka, samla löv och kottar, upptäcka att Emil saknade både napp och snuse, panik. samma väg tillbaka, hittade det mitt på vägen, strunta i om hundar kissat på napp och snuse, ge Emil napp och snuse, tyst Emil, tjat från Agnes om napp, hem, göra tavla av löv och kottar, löv överallt, djur på köksbordet, åka och storhandla på Ica, hem, laga mat, trött, trött, trött, Magnus kommer hem, äta, kasta barn i säng, Agnes fick napp, tyst.

Ny dag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0