Mamma är tröttast

Magnus jobbar dag och natt och är med all säkerhet tröttast i vår familj. Barnen sover inte på nätterna och jag är hiskeligt trött. I natt var Agnes uppe och kissade FEM gånger. Till slut blev jag både arg och irriterad så när hon gick upp den sjätte gången, vid halv sex, så gick hon själv och kissade. Usch vad jag fick dåligt samvete! Jag kallade in henne i vårt sovrum och gosade till henne. Emil lyfte jag över redan vid tio igår kväll för han bara skrek och skrek. Vid halv tolv somnade han i våra sängar så jag har haft hans fötter i ansiktet hela natten. Tur att Sofia är här och hjälper mig med allt praktiskt och är lektant på dagarna :) Agnes urinprov visade inte på något så jag tror att det sitter i hennes hjärna. Idag har jag kört med äggklocka och hon får inte kissa förrän den ringer. Om vi är iväg eller hittar på något kul här hemma så kissar hon inte på jättelänge så därför tror jag att det har blivit en ful ovana. Vi får väl se. Det är inte kul att vara kisspolis =)
I onsdags fyllde Alma år. Agnes hade köpt fjädertofsar och två klämmor till henne eftersom Alma ville ha "sådana tofsar som Agnes har". Vi la dem i hennes fack på dagis så fick hon öppna dem när hon kom hem. Agnes tyckte det var JÄTTESPÄNNANDE. Hon är alltid lika glad när jag lämnar henne på dagis och alltid lika besviken när jag hämtar henne. Jag kommer alltid och stör hennes och Almas lekar. Fast hon leker även med Viktor och Alice har hon berättat. Ibland vill man bara vara en liten mus och smygtitta på vad de leker.

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Alma blev så glad för sina toffsar (eller pippilottor som hon säger) och hårspännen. Det var ju såklart väldigt viktigt att hon fick ha både toffsar och spänne på dagis idag! Tack igen. Vilket datum är det Agnes fyller år?!! Kram

2011-09-02 @ 11:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0