Varför somnar jag inte...?

Den här busbilden är från när vi var i Skåne. Emil hoppade/kröp/flög på en studsmatta.
Nu sover båda barnen och jag kan inte somna fastän jag är så trött så trött. Igår handlade vi vitrinskåp och TV-bänk på Blocket och höll på och fixade till tolv i natt. Det är ALLDELES för sent för mig.
Emil är den gosigaste lille gossen i världen. Han vill bara få kramar, pussar, gos och närhet. Blåser jag honom försiktigt i örat så blir han helt stilla och sedan vänder han andra örat till. Han har så mycket projekt på gång här hemma och traskar runt med studsbollar, klossar, bilar (kör med dem i luften, på dörrar och golv), drar ut sladdar, pillar på dvd-spelaren och alla skivorna. Nu visar han dessutom vilken film han vill se. Igår kom han och sa "äää, äää" och ritade en cirkel i handflatan med sitt finger - I drömmarnas trädgård. Filmen börjar alltid med en sång och ett barn som ritar en cirkel i handflatan. Han förstår det mesta man säger till honom nu t ex leta upp din snuse, strumpor, gå till din stol, gå och ta på dig skorna osv men han säger inte så mycket själv. Det behövs ju inte. Jag förstår ändå... Igår när han skulle sova så sa jag "gå och säg godnatt till Agnes först". Han traskade mot TV-rummet och sa "natt". Det visade sig dock att hon hade somnat i soffan! Lilla fina trötta Agnes...
Hon är så klok min lilla gumma och hon är helt överlycklig över sin kompis Alma. Idag var vi på kyrkans öppna förskola och det är underbart att se dessa två söta tjejer tillsammans. De är så omtänksamma och verkar bara ha roligt hela tiden. De fnittrar, tittar på varandra med bus i blicken och springer runt och håller varandra i händerna. Hon är inte lika förtjust i sin mamma alltid... Igår när jag skulle hämta henne på dagis så stelnade hon till här hon fick syn på mig. Agnes, Alma, Alice och Viktor hade stängt in sig i ett rum och hade uppenbarligen väldigt roligt tillsammans. Agnes slet upp dörren, sprang fram till mig, knuffade och slog till mig och skrek "BORT!!!". Det var inte helt enkelt att få hem henne....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0