Hur mycket pratar jag i telefon egentligen?

Båda mina barn har en förkärlek för telefoner. Finns det inga när så tar de något som kan användas som telefon och sen säger de "aaah, mmmm, jaaaa". Fast Agnes samtalsteknik har utvecklats. Igår ringde hon Alma, Inez och min kompis Sofia. Ett låtsassamtal lät så här "hej Alma. Aaaah. Ska du till dagis i morgon? Mmmmm. Aaaaah. Ja. Hejdå.". Jag frågade om hon ville prata med Sofia på riktigt och det ville hon. Hon berättade att hon varit i kyrkan (öppna förskolan) och lekt med Alma och frågade vad hon hade gjort. Efter ett tag började Agnes säga "aaah, mmmmm, jaaaa, aaa". Sofia berättade att det varit tyst några sekunder och då började Agnes med sin monolog. Agnes tror att man säger aaaah, mmmm, jaaaa i telefonen till varandra och har inte kopplat att det är som ett vanligt samtal. Gullunge!
Emil var livrädd på öppna förskolan igår men efter 10 minuters gråt så gick det bra. Sedan traskade han runt och pillade på alla leksaker och gav en hel del av dem till Hanna (Almas mamma). Väldigt trevligt att komma ut lite och träffa vuxna människor! Agnes såg jag knappt röken av...Alma var ju där. De leker väldigt fint tillsammans och bråkar aldrig. En tjej ville ta en nalle som Alma lagt sidan om rutchkanan när hon skulle åka men då var Agnes genast där och ryckte tillbaka den och förklade att det var Almas! Agnes skapar sig egna utmaningar. De flesta barnen åkte rutchkanan på rumpan. Agnes åkte ståendes (surfstil), ett ben fram och ett ben bak, på knä och sa sen "nu ska du åka så Alma" vilket hon inte gjorde som tur var!
Båda barnen älskar böcker. På kvällarna läser vi saga, jag och Agnes, och på dagen försöker jag läsa med Emil. Han hinns inte med på samma sätt av någon konstig anledning. Emil är min hjälpreda och är så nöjd när han får hjälpa till med att hänga tvätt, städa, starta tvättmaskin, plocka undan osv. Lille fine Emil som älskar när jag blåser honom i örat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0