Mysig dag

Idag har det varit glada barn. När Agnes var på dagis hade jag och Emil väldigt kul och mysigt här hemma. Det var en glad och gosig gosse efter middagsluren. Sedan tog vi på regnkläderna och gick (Emil går flera hundra meter) till Agnes dagis för att locka hem henne. När vi kom till dagiset så låg Agnes och sov. Jag tassade in och hon tjurade tills jag berättade att vi skulle hem till Viktor och leka. Hon slängde nappen och snusen och hade fått på sig regnkläderna på några minuter! Så kul de hade tillsammans och det blev inget bråk tror jag (i så fall löste de det själva). De hängde på Viktors rum och lyckades krascha hans lampa. Agnes blev jätteledsen när vi skulle gå hem....det var ju så kul att leka. I morgon blir det lek hos Alma och Astrid!
Emil trivde också hos familjen Blanck. Han traskade rakt in och upptäckte att de hade en TV på väggen som visade TELETUBBIES....heaven liksom. Emil och Agnes bråkar väldigt mycket om min uppmärksamhet för tillfället. Ikväll var det extremt och de kunde inte sitta nära nog båda två. Agnes knuffar bort Emil och Emil drar Agnes i håret. Det är visserligen kul att vara populär men.... Åh, idag när vi gick till dagis i duggregnet så traskade Emil på och helt plötsligt kände jag hans lilla, lilla hand i min stora. Där gick vi och höll handen, jag och min lille prins. Jag njöt och lovade mig själv att jag skulle komma ihåg känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0