Tokdans

Vi har två barn (eller egentligen fyra faktiskt) som älskar musik. Dans på ovanvåningen är favoriten och då är det skaka loss ordentligt som gäller. På kvällarna tokdansar vi där uppe innan det är dags för nattsömnen. Det är riktigt kul.
Agnes hade en rolig kommentar igår. Jag och Magnus drack lite glögg och barnen fick russin. Efter 20 minuter hoppade barnen runt och var överenergiska. Jag sa till Magnus "barnen blev nog lite speedade av russinen...". En minut senare kommer Agnes och säger "mamma, jag blev så hoppig!". Jo tack....
Idag blir det ensammys med barnen. Magnus jobbar till tolv i natt. Frysen är trasig igen. Det tar så mycket energi allt strul...
Positivt är att jag inte har tagit död på alla blommor än. De verkar trivas i det här huset, precis som vi, och passionsblomman får nya blommor hela tiden. Emil sover bra (napp 1-2 gånger istället för 5 gåner) på natten när Magnus tar honom. Jag tror att jag måste slappna av lite och inte rusa in varje gång. Jag vaknar av minsta lilla och går in och ger honom nappen men när Magnus "har honom" så sover jag som en stock. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0