Farsdag och sömnbrist

Vi är ute en hel del. Båda barnen älskar det. Okej, jag går väl inte ut om regnet vräker ner men oftast är det uppehåll en liten stund även de värsta dagarna. Barnen mår bra av frisk luft och jag med. Ibland när jag sitter i hallen och kämpar med alla jäkla kläder, Agnes trotsar, Emil går in med skorna och vi hittar inga vantar så undrar jag hur jag kunde tycka att det var en så himla bra idé 10 minuter tidigare men när vi väl är ute så är allt bra igen. Jäklar vad jag har gapat på barnen i groventrén. Det är nog där färgen kommer flagna av först.... Jag blir bättre dock. Numera lägger jag fram alla kläder och skor innan jag nämner att vi ska gå ut. Förberedelse är A och O.
Agnes har precis trillat med sin cykel här och visar sina smutsiga händer....stackars :)
Idag har barnen varit med pappa hos farmor och farfar. Jag skulle egentligen varit hemma med Agnes så vi kunde gå på gympan men av någon märklig anledning så låg jag och stirrade i taket till kl 03 och 06 vaknade Emil. Magnus fick kaffe på sängen, fina teckningar, kort, lotter och choklad. Agnes lånade även ut sin blomma till pappa. Gullunge. Jag vill att våra barn ska lära sig glädjen i att ge saker och att det inte alltid är självklart att man bara ska få av alla andra. Vi får väl se om jag lyckas med det. Magnus tog i alla fall med Agnes till farmor och farfar så jag fick en eftermiddag för mig själv. Jag duschade, åt, sov, plockade, fixade med foton, promenerade och längtade efter min familj. De hade det jättemysigt hos farmor och farfar och åt älgstek. Diökusinerna var också där. Mysigt för familjen att komma iväg lite och slippa sin trötta mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0