Pyttelite regn

Klart man ska ha gummistövlar när det har kommit pyttelite regn... Det blir lite gamla foton nu eftersom jag har lånat mammas kamera men glömde få med sladden till att föra över bilderna.
Igår bakade jag först sega kola/pepparkakskakor och sedan kom Natta hit och bakade lussebullar med mig och Agnes. Mysigt! Alla ljusstakar/stjärnor var tända, jag eldade i kakelugnen och spelade Carolas julskiva på stereon. Agnes lussebullar blev mer långa maskar så hon har dem i en egen påse...bajskorvarna...
I förmiddags när jag pratade med försäkringskassan (alltid lika spännande) så satt Agnes och smulade i sönder en lussebulle i miljarder smulor på bordet och golvet. Hon fick gå in på sitt rum och jag hotade med att vi inte skulle hem till Alma idag. Efter tio minuter kom hon ut och sa "mamma, jag har något viktigt att säga.." och sedan tittade hon på mig med sina stora vackra ögon "förlåt". Åh, vad jag smälter. Vi kramades och jag berömde henne för att hon bad om ursäkt.

Igår lärde Agnes Emil att säga napp. Hon lockade honom med nappen och sa "säg napp" och helt plötsligt sa han det och då applåderade vi. Nästa gång han sa det så applåderade han själv. Emil är överallt nu och om han får bestämma så klättrar han allra helst upp på toastolen och försöker få igång kranen. I morse spelade de en av våra danslåtar på radion "Mr Saxobeat" och då for båda barnen ut i köket och började dansa. Lite Pavlovs hundar över det hela faktiskt...
På söndag kan jag tända alla stjärnor och ljusstakar utan att skämmas. Första advent får alltid mig att tänka på Agnes första advent. Min kompis Sofia var här och vi gick på julskyltningen i Hovmantorp med lilla, lilla Agnes. Oj, vad stolt jag var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0