Ommöblerat och fika

Vi har lånat mammas fina kamera men fick inte med sladden till att föra över bilderna men NU så... Den här godisbiten har ett hiskeligt humör. En dag när han blev arg gick han loss på dörrar och leksaker. Han försökte smälla igen sin dörr men det gick inte så bra så då försökte han igen och när inte det funkade så kastade han leksaker i golvet. Om jag har Emil i famnen och han blir arg så klipper han till mig och skrattar! Idag var vi och fikade hos familjen Blanck-Eriksson och då fingrade han på ALLT. Tvättmaskin, diskmaskin, spis, lampor och han smet uppför trappan, kom bärandes med en flaska glögg och gapade när vi fikade...men vad söt han är när han pinnar runt här hemma och vill att vi ska jaga honom!
I morse kl 06 började jag möblera om TV-rummet. Vid kl 08 var jag i stort sett klar! Nu blev det bra! Agnes älskar "melektiner" (clementiner)...det är så gulligt med dessa felsägningar och jag hoppas att de hänger med ett tag till men oftast pratar hon väldigt bra och väldigt långa meningar. När jag var iväg så pratade jag med barnen i telefon. Agnes sa en dag "mamma, nu vill jag att du kommer hem för jag längtar jättemycket efter dig". Åååh, vad det värmde i mammahjärtat. Emil var en liten papegoja och sa "mamma" varannan minut :)
Förresten en rolig sak hände igår på öppna förskolan. Vi satt och sjöng en massa barnsånger och efter ett tag så frågade "fröken" om barnen hade någon speciell sång de ville sjunga. Agnes önskade bä, bä vita lamm. Sen önskade hon imse, vimse. Sedan sa hon "jag vill sjunga blinka lilla stjärna " och då sa vi "men den har vi ju sjungit" varpå Agnes svarade "jag vill sjunga blinka lilla stjärna på engelska". Tre år gammal. Var får hon allt ifrån? Jag kan inte den på engelska. Vi gjorde lite halvtappra försök men la ner projektet. Agnes kunde inte den på engelska men uppenbarligen så vill hon lära sig det. Underbara unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0