Hinderbana

Agnes är väldigt duktig på att sysselsätta sig själv. Livet blir ALDRIG tråkigt för henne. En dag gjorde hon en egen hinderbana i köket, igår låtsades hon att hon skulle träna fotboll och tog på sig låtsasbenskydd, idag skulle hon till skolan och packade läxböcker m m och hon har en så'n inlevelse "åh nej, nu kommer jag för sent till skolan...jag får åka till en annan skola" (var det mitt tjat i morse om att vi skulle komma för sent till kyrkans förskola som påverkade?). För en stund sedan skulle hon på vattengympa. Det är mycket åka och bada och då tar hon på sig ett litet tingelinglinne och tar av sig byxorna och låtsas att hon har en baddräkt eller tikini som hon säger.
I morse ville hon sova i våra sängar men jag gick in och la mig i hennes säng. Där somnade vi om och sov till strax innan sju. Mysigt.
Nu är alla ljusstakar och stjärnor på plats...åh, vad jag längtar till julafton!!!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oj, vad tomt och tyst det har blivit här i skogen sen ni åkte hem. Jag älskar att höra när Agnes fantiserar fram alla sina lekar och när hon sjunger " jag ska måla hela världen lilla mamma". Jag saknar även lille Emil när han kommer och kallar på " mommo" och " moffa".

2011-11-22 @ 22:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0