Kletig gröt

Båda våra barn har varit tokiga i gröt. Jag avskyr gröt. Det fastnar överallt. Igår sa Agnes en rolig sak när vi satt och åt kvällsmat. Först blev Agnes färdig och satt och väntade på sina storasyskon. Sedan blev det lite spring i benen och då sa jag att det blir inget TV-tittande om hon inte väntar tills alla är färdiga. Suck och stön, men hon satte sig på stolen...lite på tvären demonstrativt men ändå. Sedan började barnen blev färdiga och DÅ skulle hon ha mer yoghurt. När barnen reste sig så sa hon "ni får inte gå från bordet för jag är inte fääääädig". De förvånade storasyskonen satte sig och väntade....unge! Man ska vänta tills alla har ätit upp och jag avskyr allt spring men det är ju bra om alla äter samtidigt då och vissa inte pausar för att sedan återuppta ätandet :) Emil får gå från bordet när han vill. Tids nog så ska vi lära honom lite hyfs också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0