Två personligheter...schizofren?

Emil är två personer. En här hemma med familjen (söt, charmig, glad, busig, gosig, nöjd) och en när vi kommer ner till stugan (mammig, ledsen, mammig, gnällig, mammig, missnöjd). Han är som en blindtarm på mitt lår och det är jobbigt för jag kan inte vara med Agnes en sekund och han får till och med följa med mig in på toan (fast då sitter han inte fastlimmad på mitt lår som tur är). Sedan hände det. Han skulle vara med mormor och morfar en hel kväll, natt och morgon. Det gick jättebra. Emil blev killen som han är här hemma och busade med mormor och morfar. Inte ett ljud från honom. När jag kom tillbaka till stugan så tog mormor upp honom och sedan visade hon mig med ett TIIIITTITTT varpå Emil klippte till henne, började gallskrika och slängde sin snuse i vasken! Det blev dock bättre....
När barnen var i stugan själva med mormor och morfar så pratade jag med Agnes i telefon på kvällen. Hon sa "mamma, lyssna här....kras, kras.......jag äter sips (chips)". Nöjd Agnes! När jag kom tillbaka till stugan så var vi ute en runda på eftermiddagen och då sa Agnes "jag blev jätteglad när du kom mamma...jag har längtat". Då smälter man bara och undrar varför jag längtar efter mitt jobb. Jag börjar bli trött på hemmalivet och behöver jobba lite men vill ha båda världarna. De är så fina barnen och det blir många gratisskratt om dagarna. I stugan skrek Agnes "mamma kom, skynda mamma, nu, KOM MAMMA!!!" Jag rusade till henne och det visade sig att hon satt på toan. "Kolla mamma, jag bajsade en val, kolla, och den flyyyyter". Jodå, visst kunde även min fantasi få hennes bajskorv till att bli en val men....
Emil älskar att sjunga och framför allt alla rörelserna till sångerna (blinka lilla stjärna, i ett hus vid skogens slut, nyss så träffa jag en krokodil osv). Hans senaste upptäckt är tuschpennor. Emil ritar på ett papper och säger AAA (Agnes skriver bokstäver nu och han härmar...hon skrev bokstäverna A, D, E, F, I, L, O, T, Ö...jag blev förvånad och imponerad!). I Skåne fick Emil prata med pappa i telefonen och sken upp som en sol och sa "pappa". Han älskar sin pappa.
Ikväll har jag varit på handelsträdgården och planterat jularrangemang. Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0