Ankmatning

Förra veckan stod det ankmatning på schemat. Alma, Astrid och mamma Hanna följde också med. Emil älskar alla djur men Agnes är lite mer avvaktande. Snart är det dags att lägga ut mat till småfåglarna. Jag älskar hösten. Nu är det så vackert. Sidensvansarna är här...mina favoritfåglar!
Idag var det kyrkan som gällde. Skönt att komma iväg lite. Igår när vi gick till dagis så räckte Agnes tunga till mig och jag sa "vilken tur att det inte flög förbi en fågel nu och bajsade på din tunga. De äääälskar att bajsa på tungor." Agnes svarade rappt "och på brevlådor..". Det tog några sekunder innan jag kopplade men vi har ju fågelbajs på vår brevlåda :) Så sant så sant...
Snart är det dags för lillfis att börja på dagis. Jag håller tummarna för att det blir Smultronet där Agnes går. Han känner redan till stället och personalen eftersom vi är där tre gånger/vecka och lämnar/hämtar Agnes.
På torsdag åker vi till Skåne. Jag ska hålla en tremånadersbäbis...tjooohooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0