Stackars, stackars, stackars...

Ibland är det bara förtvivlat här hemma och ibland kan det vara förtvivlat för att Agnes inte får ett plåster. En annan dag har världen gått under för att hon inte får sin napp och snuse (vi har regeln napp/snuse k 17 samt vid middagssömn). Idag var det lite jobbigt när Agnes skulle sova. Det var inte alls kul. Jag har börjat pudra hennes ben med vitt barnpuder. Jag tror att det började som en kul sak...typ...titta här så kul mamma gör och pudrade lite på henne när jag hade bytt blöja. Agnes fastnar gärna i roliga rutiner så nu MÅTTE (måste) vi pudra hennes ben innan hon ska sova. Idag när jag pudrade så fick vi först dra upp pyjamasbyxorna så hon blev bara benen och sen kunde jag pudra. Det ska inte kletas ut sen utan rutinen är att jag sedan bär in henne i sängen och lägger henne försiktigt ner och sedan ska hon ha en filt (inte täcke). Idag när jag pudrat hennes ben och lyfte upp henne i min famn så sa hon "stackars, stackars, staaaaackars mig". Hon sa det verkligen tre gånger och jag höll på att skratta ihjäl mig men fick bita ihop. Nästa rutin som har pågått i flera månader är att vällingen är "varm" varje kväll och vi ska ge henne flaskan, hon ska avvisa den, vi ska kyla den och sedan dricker hon hela flaskan. Söta, söta....
Jag imponeras varje dag av Agnes språk. Idag när jag pratade i telefon med min mamma så sa Agnes "pratar du med mormor? Jag vill också prata med henne". Jag tycker det är helt otroligt vad snabbt det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0