Pojkar är pojkar?

Vad är det här egentligen? Igår satt Emil och lekte med en av Agnes bilar och sa "brrrrum, brrrrum". Agnes har ALDRIG varit intresserad av bilar och har därför inte fått så många (4 stycken kanske :) ) och Emil får tag i en av dem och sätter igång att brumma. Är detta medfött? Varför älskar Agnes att leka med dockor? Varken jag eller Magnus är speciellt roade av att leka med dockorna.... Jag har köpt en tågbana i trä som jag försökt plocka fram flera gånger och få henne intresserad av men intresset är stendött. Halsband, måla naglarna och det senaste "jag är torr om läpparna, mamma" för att få ta på lypsyl är det som funkar för Agnes. Undrar om Emil kommer leka med dockor och om jag även får måla hans naglar. Han gillar i och för sig Agnes halsband!
Agnes toabesök går framåt. Vi klistrar klistermärken för fullt men hon har inga planer på att göra nr 2 på toan utan säger bara "jag vill inte det". Jag har mutat med allt...hon ska till och med få en "julklapp"...men hon är ganska nöjd med att kissa på toan och blir VÄLDIGT stolt. I morse när hon satte sig så kom det en massa kiss och två fisar så hon skrattade nästan ihjäl sig. Hon har humor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0