En solig dag i Diö

I lördags körde vi till Diö och hälsade på kusinerna. Det var sååå mysigt. Grillning, fotboll, slappande på gräsmattan och frisbee blev det. Även farfar kom dit en sväng och pausade från köksrenoveringen där hemma. Agnes och Jonathan hade kul ihop. Även Emil och Jonathan satt och lekte fint bredvid varandra på gräsmattan.
Till Agnes stora glädje så hade de ju en pool på gräsmattan med lite vatten i. Behöver jag berätta att det inte tog lång tid förrän vi fick hänga upp hennes kläder på tork.... Hon trampade även på brännässlor för första gången. Snälla Thanh tog på persilja på Agnes blåsor och det hjälpte!
Tre söta kusiner!
Våra barn sover! Vi vet inte hur det hela gick till men helt plötsligt har båda barnen sovit tre hela nätter. Jag tackar och bugar men vågar inte hoppas på för mycket. Kan det vara whiskyn jag tog i fredags eller var det whiskyn som Andreas bjöd på i lördags?  :) Dessutom sover de länge på morgonen. Emil sov till halv sju och Agnes till nästan halv åtta i söndags! Emil brukar vakna senast fem på morgonen så allt efter kl sex är sovmorgon. Vilken underbar helg vi har haft!
Har Du nu skrapat Ditt knä igen? När vi gungar så brukar Du säga "gunga mig upp till månen" så en dag frågade jag om Du trodde att någon varit uppe på månen och Du svarade "näääää" med skeptisk blick. Då fick jag ju berätta om farbrorn Armstrong som var där för länge sedan och att han satte en flagga på månen och hade konstiga kläder (hjälm, vantar, stora skor). Sedan kollade vi på en bild på nätet. Nu kan Du det och säger "fabborn Aaamstång gick på månen!" Du ska också gå på månen när Du blir stor...säger Du..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0