A, Ä och M

Den här stora tjejen håller på och lär sig bokstäver nu. I morse visade hon mig Ä och M. Ibland kan hon B. Fem myror är fler än fyra elefanter är väldigt bra. Jag var själv inte så gammal när jag helt plötsligt läste tidningen för mormor och morfar efter att ha följt programmet slaviskt. Ingen visste att jag kunde läsa! I morse var det ett glädjetjut och enorma kramar. Agnes visste inte att storasyskonen kom hem igår kväll så när Natta traskade ut från sitt rum i morse blev Agnes överlycklig och rusade fram till henne för att kramas. Underbart att se! Fina, fina ungar!

Förkyld och vaken väldigt mycket i natt. Jag undrar vad det ska bli av den här lille gossen med det stora humöret! Han knips jättehårt och drar Agnes i håret. Igår läste vi bilderbok. Han älskade det. Så mycket mindre som görs med Emil än vad vi gjorde med Agnes. Det hinns inte med. Skärpning. Nu längtar jag som mest ifrån det här huset. Det ska bli så skönt i augusti när vi är på plats i det andra och allt är uppackat. Längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0