Vilken åska?

Jag läste precis på en blogg att det hade varit några rejäla åskknallar här i natt! Jag och Magnus konstaterade i morse att det var ju lite synd att det inte åskade i natt...haha...hur hårt har vi sovit?. Emil är orolig igen men det var nog bara 2-3 gånger i natt som jag var uppe och stoppade nappen i honom. Däremot så var båda barnen illpigga kl 05!! Det var inte jag.... Agnes har inte ätit någon lunch på dagis nu på två dagar och har varit hiskelig i humöret. Stackars gumman. Idag är det soppa och har hon inte ätit idag heller så måste jag nog åka till doktorn med henne för soppa är hennes favorit. Dagispersonalen har berättat att när det är soppa så äter hon 3 portioner soppa medan de andra barnen helst riktar in sig på mackorna :)

Mat, mat, mat...jag är så trött på att planera mat, handla mat, laga mat och plocka undan mat. Måste man äta lagad mat två gånger/dag?!? Idag är det soppa på dagis så då tycker jag att Agnes ska få "ordentlig" mat när hon kommer hem men ibland känns det bara som ett slöseri med tid. Är skolmaten/dagismaten så dålig eller varför har vi en bild av att våra barn måste äta lagad mat 2 ggr? Det är dessutom väldigt otacksamt att laga mat eftersom det är alltid något av barnen som inte gillar det. Om vi käkade bara pommes och bearneise varje dag så tror jag att alla barnen hade varit nöjda i alla fall men då känns fil/yoghurt/flingor/ägg/mackor bättre, eller? Den här bilden av att vi ska sitta ner allihopa och äta en god middag tillsammans och prata om hur vår dag har varit funkar ändå inte. Agnes kan vara gnällig och studsig, Emil gråter och vill inte äta något och de äldre barnen kastar i sig maten och rusar till datorerna. Eller så är det träningar och annat som gör att vi inte äter tillsammans. Det är ju så det är och det är nog bara jag som är knasig som vill att det ska vara så himla mysigt och trevligt när vi äntligen sitter ner allihopa....suck... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0