Återhämtning pågår...

Gårdagens brutala morgon håller på att förträngas. Jag är fullkomligt livrädd för möss och det spelar ingen roll hur små eller "söta" de är.....bara tanken på att vi hade en i vår säng gör mig illamående. Sängkläderna är tvättade i 60 grader så de kan nog användas igen :)
Idag har jag varit en supertråkig mamma. Båda barnen hemma och jag väljer att göra vegetarisk stek och två sorters vegetariska korvar...allt seitan. Det är såååå gott. Den ena korven blev dock lite torr... Steken står i ugnen och Agnes har sprungit med napp hela morgonen.
Dessa goa ungar... Agnes fick passa Emil i morse och hon är så duktig. Han satt i sin stol vid köksbordet och jag var nere i tvättstugan. När jag kom upp så hade Agnes knuffat fram en stol bredvid och hela bordet var fullt med Emils leksaker samtidigt som hon satt och sjöng låtar för honom från sin sångbok. Vilken tjej vi har här hemma! De börjar leka tillsammans och det är kul att smygtitta. Emil härmar Agnes med ljud och bank och sedan skrattar de. Agnes hoppar på golvet för att Emil ska skratta....och det gör han...så han kiknar nästan. När Emil är i gåstolen leker de i alla rum för då kan ju Emil hänga med in på Agnes rum, kolla på TV i TV-rummet, kolla på Agnes när hon dansar i våra sängar eller bara springa/åka fram och tillbaka. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0