Sång och dans

Söndag. En död mus i musfällan i morse. Jag blir tokig. Det är så äckligt så jag vägrar titta in i skåpet under vasken. Jag har en egen soppåse nu som står ute på köksgolvet. En pedalhink.

Det är mycket show från Dig. Du älskar att sjunga och dansa. Igår gillade Du även att ställa till med en scen på Ica. Det var mycket skrik, gråt och drama för du ville ju ha godis. Var kom det här ifrån? Du brukar aldrig få godis i affären och väldigt sällan för övrigt också men igår visste Du vad Du ville ha. Phu...
Vi var nog ute i 2 h igår. Det var så härligt väder. I morse var Emil förkyld igen. Suck! Han sov dåligt i natt också. Nu börjar han banka saker mot varandra och nyss försökte han stapla träringar på en pinne men det gick inte. Det är så coolt att få se er utvecklas. Emil tar sig fram på sitt sätt, antingen så rullar han runt runt dit han vill eller så ålar han med mycket möda och stort besvär (liten dramakille det här för det är ju såååå jobbigt och brukar sluta med förtvivlat gråt). Just det, Emil tar sig även fram på rumpan...lite kasa-fram-så-sakta-stil. Ingen riktig krypning...än.
Du min lilla fjompa orsakar många skratt här hemma. Nu är det mycket "känslor". Är du ledsen mamma, frågar Du ofta. När jag svarar nej, inte alls. Så frågar Du om jag är glad. Just det, en dag såg jag hur Du läxade upp Emil för han tog Dina klossar...lilla Du tog tag i honom och sa "LUGNA DIG"...hihi...sedan fortsatte han och då sa Du "mamma, Emil ska in i snickarbo'n"...ja tänk om vi hade haft en sådan. Jag undrar vem som hade suttit mest i den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0