Nu flyr jag...

För många möss här hemma nu! Igår kväll tog musfällan under vasken en mus och i morse hörde jag hur dörren till vaskskåpet smällde till. Vi hade satt för en stol för att Tarzan inte skulle springa in där men han hade lyckats få bort stolen. Magnus for upp. Jag låg och ammade Emil. Enligt Magnus så for Tarzan in, där stod en liten mus, Tarzan gjorde så musfällan utlöste, musen flög upp i luften och DÅ tog Tarzan den. Sedan satte han full fart mot våra sängar. Jag flög upp från sängen, Emil började gallskrika eftersom han blev utan mat helt plötsligt. Jag sprang iväg och ramlade på vägen, Magnus fångade Tarzan som vägrade släppa musen. Ut åkte Tarzan och mus, Emil fortsatte skrika och jag var ett nervvrak. Ute på altanen stod en stolt katt med en liten mus i munnen och fattade ingenting. Sedan åt han upp musen och jag kräktes nästan. Nu får han inte komma in. I morgon flyr jag till Skåne. Tänk när Magnus jobbar....jag fixar inte det här!
Igår var farmor och farfar här och Agnes var som ett plåster på farmor. Hon ville följa med dem hem och blev besviken när hon inte fick...gullunge!
Med den här morgonen kände jag att inget kan bli värre så när Agnes vaknade så tog jag upp henne och satte henne på toan. När hon gallskrek så började jag berätta om musen och Tarzan och hur jag trillade så då satt hon tyst och lyssnade. Helt plötsligt kissade hon och blev JÄTTEGLAD. Jag är stor flicka nu, skrek hon. Sedan sa hon "jag ska ha godis och dricka nu, mamma". Jag har lovat henne en liten juicetetra och en karamellask om hon kissar/bajsar på toan och det hade hon inte glömt. När hon berättade för Natta om sitt kissande så sa hon även "nu kan jag också gå i skolan!!!". Några timmar senare kissade hon på mattan.....det blir nog bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0