Vatten, vatten, bara vanligt vatten...

Tänk...alla barn älskar vatten. Agnes har både en mormor, farmor och faster som älskar att hålla på med blommor. Kanske kan hon få lite gröna fingrar från dem eller är det bara vattnet som lockar? I söndags var vi och firade Amanda. Alltid lika kul att träffas och kusinerna har så kul ihop. Om några år kommer lilla kullen (Agnes, Jonathan och Emil) ha sina lekar. Agnes försöker hänga med stora kusinerna men det är inte alltid så lätt. Maten är ALLTID helt underbar hos Thanh och Andreas.

Vilken sommarbild! Kusin Tyra fyller på vatten hos farmor och farfar medan Agnes står och väntar. Agnes är för rolig. I söndags hade jag sovmorgon och sov till kl 08. Då ropade jag på henne och hon kom inspringandes och kröp ner i sängen. Sedan sa hon "mamma, jag har väntat och väntat och väntat"....det måste kännas som en evighet de få timmarna på morgonen. Vi pratar nu om att vi ska lämna napparna till Tomten för de små tomtebarnen behöver napparna. Agnes förklaring till storasyster var "Vi ska ge mina nappar till Tomten. Hans ungar ska få dem." Ungar?!? Vart tog det fina ordet tomtebarnen vägen? Hahaha....mammas flicka det.
Lille korvaunge. Idag fick du smak på vindruvor. När jag ville skona din mage och inte ge dig fler vindruvor blev du arg och ledsen och gallskrek. Där är så mycket humör i dig! Du blir rosenrasande på 2 sekunder. Jag filmade dig för du är söt då också. Även i söndags så somnade du hos faster. Det börjar bli en vana det där att somna i fasters famn. Nu traskar du runt bordet, går med gåvagn, staplar ringar på en pinne, lägger formklossar i bilen där de ska vara, pillar och trycker på alla ljudleksaker, pussas, börjat äta vissa saker med gaffel, vinkar, börjar ha koll på vad vissa saker heter (taket, mammas näsa, blomma, Tarzan, lampa, välling m m). Du är så liten och god och mjuk och jag vill bara pussa dig hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0