Stenkoll

I dag pratade jag med personalen om vi inte skulle prova att berätta för gumman vem som är där när hon sovit. Agnes har vägrat blunda på dagis sista tiden. När jag hade sagt det sa den lilla gumman att,- snart skall pappa jobba igen och då lämnar mamma mig. - Nog har hon koll alltid, sa fröken då. Vi får ser i eftermiddag om det räcker att hon har koll på vem som är där när hon vaknar.
Igår var vi på banken och ordnade allt inför husköpet. Agnes blev passad av farmor och farfar. De gick jättebra och hon styrde och ställde. Helt plötsligt hade hon sagt till farmor "nu är jag hungrig så nu kan du göra mat till mig så går jag och farfar ut så länge..." :) Emil var med oss på banken och åt alltför många katrinplommon...vilket märktes efter ett tag. Av bankkvinnan fick vi två spargrisar till barnen som vi tog hem. I morse berättade vi för Agnes att hon och Emil hade fått en överraskning av tanten på banken. Hon ville se omedelbart så Magnus gick och hämtade grisarna. Hon valde den vite grisen och fick lägga i sina pengar. Helt överlycklig var hon. En stund senare kom hon springandes och kramade oss och sa "tack så mycket mamma och papppa, jag blev jätteglad". Sötaste. Hon har sovit hos oss i natt. Överlycklig mamma. I natt vaknade hon och var kissig så Magnus var uppe och kissade med henne och då ville hon sova hos oss! Märkligt men mysigt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hahaha...hon har koll den lilla grodan. Längtar hem...

2011-06-30 @ 11:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0