Mor och dotterdag.

Idag hade jag och Agnes en egendag. Helt underbart att få några timmar med den här lilla skapelsen.
Först åkte vi tåget till Växjö.
Där strosade vi runt lite och handlade kläder, böcker, pennor, nagellack m m. Sedan gick vi och satte oss och fikade. Agnes älskar att fika. I vanlig ordning så valde hon en chokladboll. Sedan gick vi på toa och då passade lilla fröken på att göra nr 2. När vi gick därifrån så sa jag att hon skulle få en karamellask på bussen hem nu när hon varit så duktig. Till saken hör att i början när vi toatränade så fick hon ju en karamellask om hon bajsade på toan. Det kan hon inte få nu varje dag...
När vi steg på bussen så började Agnes med att informera busschauffören om att hon hade varit och bajsat. Hon pratar numera väldigt tydligt så det gick inte att ta miste på vad hon sa... Chauffören skrattade och konstaterade att det behövs ibland. Sedan gick vi och satte oss och då informerade hon mig om att vi skulle ha bältet på, både hon och jag. Väl fastspända så frågade jag om hon visste varför man har bälte och det visste hon. "Annars kan man flyga fram". Hon fick sin karamellask och var så nöjd. Jag tog fram ett litet choklad och sa att jag hade handlat godis till mig också. Agnes stora ögon blev ännu större och sedan frågade hon om jag också hade bajsat... Jag brast ut i ett gapskratt men fick sedan informera henne om att man kan äta godis även om man inte har bajsat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0