Cykelturer

Ikväll har jag och Agnes cyklat till affären (hon åkandes i och för sig). Det är så mysigt att få lite tid med barnen en och en. På vägen dit så frågade Agnes om inte jag skulle ha en hjälm på mitt lilla huvud...nu måste jag ju det...när Agnes säger det så fint :) I affären var Agnes jätteduktig och hjälpte till och sedan så berättade hon för tanten bakom oss att hon kunde både kissa och bajsa. Är hon stolt nu, eller? När vi kom ut till cykeln så skulle vi fika lite och då tyckte Agnes att vi skulle fika vid Malena (frisörskan). Jag undrade "var menar du" och då pekade hon mot Malena och sa "där mamma, titta var jag pekar". När vi gick dit så gick vi över stora vägen och då ville Agnes hålla mig i handen så hon inte blev en "banan" och när jag tittade undrande så rättade hon sig själv och sa att hon ville inte bli en "pannkaka"....platt som en pannkaka. Hon har koll. Roligaste kommentaren var ändå när vi satt och fikade och det kom förbifarande en moped. Agnes pekade och sa "titta en MOTOPED"...hur bra som helst :) Pappa hade försökt förklara för henne innan skillnade mellan motorcykel och moped.....det gick...sådär...
Den här lille sötnosen har också fått premiäråktur på cykel. Vi cyklade ner till affären i helgen och han tyckte det var jättespännande. Först skrek han och skrek och när jag började cykla så tystnade han. Idag har det varit lite gnälligt efter sprutorna men när Emil får syn på vällingflaskan...då blir det muntert. Tänk att lille gossen vägrade välling månad efter månad och jag la ner en halv förmögenhet på flaskor, nappar till flaskorna och vällingsorter och inget hjälpte. Han ville bara ha mitt bröst...tills han ratade bröstet...DÅ ville han ha välling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0