Han sover...han sover...han sover!


Den lille lurven sover hela natten på sitt rum...eller det är ju inte riktigt sant för jag var inne och gav honom nappen vid elva men annars så sov han från kl sju till halv sju i morse. När Emil för en gångs skull sov så länge så kom den andra lilla tassandes fem i morse och kröp ner i våra sängar för att två sekunder senare konstatera att hon var kissig. Sedan låg hon i våra säng och skruvade på sig i tjugo minuter innan hon viskade "mamma, jag är bajsig" och då var det bara att ge upp. Emil är en huligan. Så söt men vilken bråkstake han är. Emil bits, nyps, rivs, slåss och drar i håret. När jag skäller på honom så skrattar han hjärtligt. Jag har till och med provat att knäppa till honom på fingrarna när han är och petar i vägguttagen men då skrattar han nästan så han kiknar. Detta söta lilla monster! Han är överallt och petar på allt som han absolut inte ska peta på. Precis som sin pappa så räcker det att han rör vid saker så går de sönder :) Favoritsysselsättningen är att dra ut Canal Digitalkortet så bilden försvinner och att dansa vid en liten stereo i köket. Han skruvar själv upp ljudet så vi andra inte kan vara där och sedan står han och diggar (knäböjer och klappar händerna). Emil är söt så det gör ont och busig så det också gör ont... :)
Agnes äter vinbär och cyklar. Vi har en pytteliten backe på vår gräsmatta och där drar hon upp sin trehjuling och sedan rullar hon ner i full fart. Hon har blivit jätteduktig på att cykla på sin Kettlercykel (utan trampor) och balanserar i full fart ner till Göka. Agnes älskar att vara ute och i morse när Magnus var ute och rotade i garaget satt hon på sig sina svarta lackskor och rusade efter...i trosor och t-shirt. Igår hade jag och Agnes mys med popcorn och saft. Magnus jobbade till midnatt så det var bara jag, Agnes och Pippi Långstrump. I morse sa Agnes "Emil har bajsat" och jag gick och luktade på Emil men det luktades inget. Efter ett tag så kom hon "mamma, det luktar bajs på mitt vum (rum menar hon...lite svårt för r)". Jag gick in där och det luktade verkligen illa. Sedan såg jag orsaken. Tarzan hade bajsat på hennes täcke! Vi hade stängt dörren till toan där han har sin låda. Stackarn... Agnes tyckte att det hela var jättespännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0