Okristligt...

Visst är kl 04 en okristlig tid?!? Emil var illpigg då och trots en flaska välling så vägrade han somna om. Snart får han eget rum så då kan jag ju försöka ignorera hans studsande i sängen och morgonsång. Strax innan kl 07 somnade han på min mage i soffan. Mysigt. Då vaknade nästa barn...Agnes.
När den här tjejen kom upp kl 07 så var hon jätteglad och berättade glatt att idag hade hon "vaknat på rätt HÅLL"... Igår när hon vaknade så var hon arg och sur och vi gick in och la oss i våra sängar och kramades. Då berättade jag för henne att ibland så vaknar man på fel sida, även jag, och då är man arg och ledsen men att man får aldrig slåss. Oftast så hjälper det om man går och lägger sig en stund igen och sen blir man på bättre humör. Agnes lyssnade och sa sen "jag är arg, mamma"...jo tack, det hade inte undgått någon. Därför kom hon överlycklig i morse för att hon vaknat på rätt håll. Hon visade även i soffan på vilken sida hon vaknat. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0