Snopp?!?


Då kom den till sist...insikten om att vi ser olika ut. I morse när jag bytte på Emil så stod Agnes och tittade. Helt plötsligt tittade hon VÄLDIGT noga och utbrast "VAD är det Emil har där, mamma?". Jag frågade först vad hon menade och då gick hon ännu närmre och pekade "det där!". En snopp. Sen fick jag förklara att pojkar kissar med snoppen och flickor med nopplan (Magnus märkliga uttryck). Agnes hade sedan en lååång utläggning om vilka som har snoppar (räknade upp alla pojkar hon känner) och sedan alla som inte har.
Idag hade vi trevligt besök här, Sara, Melker och Viktor. Viktor går på Agnes dagis så hon var helt överlycklig och satt på gatan och väntade när de skulle komma. De lekte doktor, gungade, cyklade, byggde med klossar, låtsashandlade och fikade lite. Emil kröp efter och försökte hänga med ibland. När de var här så frågade Agnes mig om de inte kunde sova över...  Storasyskonen brukar ju ha kompisar som sover över eller så sover de hos kompisar och jag har förklarat för Agnes att när hon blir större så kommer hon också ha kompisar som sover över. De bor 150 m bort så det kändes lite onödigt med övernattning :) Agnes blev ledsen när de skulle åka hem.
Igår tog han två steg. Snart tar han studenten och somnar inte mot sin mammas axel längre. Goaste unge. Idag har Emil lekt själv nästan hela dagen. Han är en nyfiken liten kille som är expert på att klättra. Idag var första gången som han tog sig ner från soffan rätt, d v s med fötterna först. Emil älskar bilar, alla maskiner, musik, dammsugaren, toaletten, vatten, pytt i panna, fjärrkontroller, beröring, leksaker som låter, pussa Tarzan, sladdar och kontakter. Nu är han väldigt långhårig så det får nog bli ett tag med saxen i morgon. Förhoppningsvis så kan barnen få en sandlåda i morgon. Idag lyckades jag till slut få ihop den...det tog sin lilla tid. Jag gillar skruvdragare.

Kommentarer
Postat av: Tant Pia

Tja vad ska jag säga...Matti va för 5 minuter sen mitt hjärta typ 5 år...Snart tar han studenten och somnar inte mot sin mammas axel längre. Goaste unge. Nu är han lite långhårig..ska klippas på onsdag, sitter vid datorn mestadels av dagen om han inte sover...är det en tidig film på tv och han sitter ner med mig och kollar innan han försvinner ut på sina äventyr så e det plus i kanten på min vardag..jag är jätteglad att han har sina vänner,

jag är också sååå tacksam att min Matti blivit den Matti han är...social, omtänksam och go...och sin mammas hjärta...från en mammas tankar såhär en måndagskväll...

2011-07-25 @ 22:17:08
Postat av: Linda

Fina, fina "lille" Matti. Ett av mina bästa minne av Matti är när ni gifte er och han sprang runt i sina allra finaste kläder och lekte i grusen och kastade sten. Han var sååå söt och jag har fina foton på honom därifrån. Vad skönt det måste kännas att de är så "bra" när de börjar bli stora. Det gjorde du bra, Pia!

2011-07-26 @ 06:52:14
URL: http://agnesochemil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0