Finaste busigaste Emil



Lille gossen är sjuk. Hosta och lite hängig, ibland lite feber. Idag var pappa hos doktorn och det konstaterades att Emil har ett virus. Ingen penicillin dock. Pappa får fortsätta gulla med honom. Han är bra på att skämma bort vår gosse med kärlek. För tillfället är det gröt som gäller på morgonen. Emil hoppar nästan ur stolen om det inte går fort nog. Helt plötsligt är det stopp och försöker någon trycka i honom trots att han markerat NEJ (genom att vända bort huvudet) så blir han kränkt och spottar ut det. Agnes var kissig i natt. När hon hade kissat och fått rena trosor så följde jag med henne in på rummet. Hon satte sig på sin säng och tittade på mig med sina fina stora ögon och sa tyst "mamma, jag vill sova hos er". KLART att hon får :) Fast jag var tvungen att informera henne om att hon måste ligga stilla och vara knäpptyst. Hon tassade in i våra sängar och sov helt stilla hela natten. I morse kunde jag titta på en sovande prinsessa i min säng....jag kunde inte låta bli att pussa henne. Gud, vad fina barn vi har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0