Den som spar hon har

Agnes älskar pengar. Extra spännande är det nu när hon har en genomskinlig spargris. De pengar hon hittar här hemma (inte i plånböckerna dock!) får hon lägga i sin spargris.
I morse vaknade jag med jättevärk i örat. Ska till vårdcentralen snart. Yippeee....det är INTE läge för detta nu! Den här veckan har jag hunnit med hosta, förkylning, feber och nu antagligen öroninflammation. Spännande. Inget av barnen har sovit i natt. Helt hysteriskt. Jag undrar om de känner på sig att det är något på gång. Agnes är längtansfull efter mormor nu. Jag har förklarat att vi ska vänta på stationen när mormor kommer in med tåget. Agnes sa då "ska vi skynda oss och vänta på mormor"...hahhaa...hon längtar verkligen!

Agnes vill inte sova middag. Magnus försökte precis locka med att hon skulle få en godisbit när hon vaknade och sen skulle vi åka och hämta mormor. Agnes skyndade sig in i sin säng men efter 3 minuter kom hon ut igen. "Jag kan inte sova!!". Sedan sa hon "jag ska följa med och hämta mormor". Hon var väl lite orolig för att hon inte skulle få följa med nu när hon inte sov middag. Jag sa att hon får följa med och hämta mormor men det blir ju ingen godisbit eftersom hon inte sov middag. Söta Agnes svarade då "det gör inget att jag inte får en godisbit idag...det är ju inte lördag"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0