Bakning med Ludde

Helt plötsligt hade jag tre barn här hemma, Agnes, Emil och låtsaskompisen Ludde. Självklart drog Agnes fram en stol till Ludde oxå när vi skulle baka :) Agnes är inte riktigt sig själv och äter inte så mycket. Något stämmer inte. Får kanske åka och kolla öronen på henne om det inte vänder snart. I förrgår var jag och Agnes i affären. Där träffade vi Viktor och Sara. Viktors hår har vuxit jättemycket sista tiden så jag kommenterade något i stil med "åh, vad mycket hår Du har fått Viktor! Vilken kalufs." När vi gick därifrån sa Agnes lite surt "Agnes har osså mycket hår...." Gullungen.... :)

Unge! I natt var Du vaken mellan kl 02-04. Sedan sov Du en halvtimme och kl 04.30 fick Du mat. Du somnade om och sov nästan till 07. Varför vaknar du då? Jo, i natt vaknade Du av magknip och låg och kämpade ett tag. Sedan handlar det bara om att Du inte kan/vill somna. Om jag inte hade ammat Dig så hade jag kunnat lyfta över Dig i sängen och då hade vi båda kunnat somna om bums men när jag lyfter över Dig så gapar Du som en liten fågelunge och kräver mat! Det blev 2 h med instoppning av nappen och smekande på huvudet men varje gång Du gråter så trillar nappen ut och då blir det ju ännu mer förtvivlat. Som tur var så hade jag haft sovmorgon igår så jag var hyfsat utvilad. Kände mig ganska nöjd kl 04 trots allt för jag tog inte upp Dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0